gensyn

 

Et eux-forløb kan vælges for alle de merkantile uddannelser og består af et grundforløb, et studiekompetencegivende forløb og et hovedforløb.

Grundforløbet 

Grundforløbet er delt op i to dele af hver 20 ugers varighed. Grundforløbet har samme varighed som grundforløb i ordinære erhvervsuddannelser.

Grundforløbet indeholder (ud over indholdet i de ordinære uddannelser) 8 grundfag på C-niveau. Dansk, engelsk, samfundsfag, matematik, informationsteknologi, erhvervsøkonomi og organisation indgår i alle eux-forløb. Derudover undervises i afsætning og finansiering på niveau C – afhængig af relevansen i forhold til den enkelte erhvervsuddannelse.

Studiekompetencegivende forløb (2.eux)

Det studiekompetencegivende forløb har en varighed på et år. 

Forløbet indeholder en række fag og niveauer m.v. på gymnasialt niveau. Dansk A, engelsk B og informationsteknologi B indgår i alle eux-forløb. Derudover indgår der en række gymnasiale fag, som er fagligt relevante for den enkelte erhvervsuddannelse. Det er på Struer Statsgymnasium: matematik B, virksomhedsøkonomi B, erhvervsret C, Afsætning B. Endelig indgår der en større skriftlig opgave samt et eksamensprojekt.

Merkantile uddannelser med eux

I bekendtgørelsen er uddannelsens indhold, opbygning og faglige mål beskrevet. To uddannelser (kontor med specialer og finansuddannelsen) kan du kun gennemføre som eux-forløb, medmindre du har gennemført en gymnasial uddannelse.

Link til bekendtgørelsen: https://www.uvm.dk/erhvervsuddannelser/uddannelser/eux/uddannelser-med-eux-merkantil

25
maj
foto
Erasmus+ gruppen viser frem mod sommerferien resultaterne af andet års projektarbejde i form af en udstilling i Vandrehallen.

Læs mere om projektet og tilmeld dig til næste års afsluttende projekt aktiviteter på SSG ved at skrive til cvn@stgym.dk
24
maj
foto
Group 4 project for the 1 IB class.
This year's theme was "Energy". the students formed groups of 4 (students from biology-Chemistry-Sports, exercise, health and science) and conducted an experiment in which they had to include those subjects.

The group 4 project is a collaborative activity where students from different group 4 subjects work together on a scientific or technological topic, allowing for concepts and perceptions from across the disciplines to be shared in line with aim 10—that is, to “develop an understanding of the relationships between scientific disciplines and their influence on other areas of knowledge”. The project can be practically or theoretically based. Collaboration between schools in different regions is encouraged.

The group 4 project allows students to appreciate the environmental, social and ethical implications of science and technology. It may also allow them to understand the limitations of the scientific study, for example, the shortage of appropriate data and/or the lack of resources.
24
maj
foto
Gehen, geht, ging og hvad kommer så…? 12Ty har udviklet egne øvelser til at træne stærke verber i tysk og prøver nu hinandens af. Her ses en stafetleg.
23
maj
foto
Struer Statsgymnasium - STX HF IB HHX HTX EUD EUX 10.-klasse shared a link.
23
maj
foto
Vi venter på fremvisning af stx- mediefags kortfilm sammen med Flemming Madsen og mediefagseleverne - vi glæder os!
23
maj
foto
Struer Statsgymnasium - STX HF IB HHX HTX EUD EUX 10.-klasse added 31 new photos — at Struer Statsgymnasium - STX HF IB HHX HTX EUD EUX 10.-klasse.
20
maj
foto
Årets sidste Fredagscafe:
19
maj
foto
HTX med Mac og blyant:
Kontakt

Struer Statsgymnasium
Jyllandsgade 2, DK-7600 Struer
Tlf. 97 854300
struer-statsgym@stgym.dk

Kontorets åbningstider:
Mandag - onsdag 07:30 - 16:00
Torsdag 07:30 - 15:00
Fredag 07:30 - 14:00
ean-nr.: 5798000558236
CVR.nr. 29548358